ODS - Reptes

Enlace 馃憠 Red Nacional Aprendizaje y Servicios 














Al setembre de 2015, a la cimera de les Nacions Unides, un gran nombre d'Estats va signar l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, per tal d'afrontar conjuntament l'eradicaci贸 de la pobresa i la sostenibilitat del planeta.

Aquesta agenda constitueix un pla de treball per als propers anys a favor de les persones, el planeta i la prosperitat, i tamb茅 marca un horitz贸 猫tic en qu猫 poden coincidir societats, institucions, governs i sensibilitats diverses.

L'Agenda 2030 marca 17 objectius i 169 metes, que afecten tant pa茂sos desenvolupats com en desenvolupament i abasten les tres dimensions del desenvolupament sostenible: l'econ貌mica, la social i l'ecol貌gica.

Afirma l'AECID que aquests objectius i metes suposen els reptes m茅s grans que la humanitat en conjunt s'hagi marcat mai i que tenen un car脿cter universal de transformaci贸 i d'inclusi贸.

Com que l'aprenentatge servei aporta una br煤ixola al talent i ens ajuda a orientar l'excel·l猫ncia i la creativitat cap a la transformaci贸 social, esdev茅 una eina 煤til per alinear l'educaci贸 cap als ODS i per convertir la sensibilitzaci贸 en comprom铆s.

En aquest infograma de la dreta, Sergio Ferrandis ha sintetitzat quina 茅s l'aportaci贸 de l'aprenentatge-servei a la consecuci贸 dels ODS.

Si ens limit茅ssim a sensibilitzar l'alumnat respecte de les injust铆cies i desigualtats i hi gener茅ssim una valoraci贸 favorable als Objectius de Desenvolupament Sostenible, sens dubte ja estar铆em fent una bona cosa.

Per貌 posant els seus coneixements i habilitats al servei dels altres, fent-ho d'una manera pr脿ctica, embrutant-se les mans, els nois i les noies contribueixen a millorar alguna cosa al seu entorn, alhora que adquireixen coneixements, exerciten habilitats, enforteixen actituds i valors.

Creixen en compet猫ncia i es converteixen en millors ciutadans.

脡s a dir, no nom茅s se sensibilitzen, sin贸 que tamb茅 es comprometen i es converteixen en ciutadans actius en la consecuci贸 dels ODS.

No hay comentarios:

Publicar un comentario